09 грудня 2022 року педагоги ліцею познайомилися із поняттям соціально-емоційного та етичного навчання. Ігор Андрієнков, заступник директора з НВР, під час доповіді та виконання практичних вправ ознайомив педагогічних працівників із поняттям соціально-емоційного навчання і необхідністю його впровадження. Доповідач зазначив, що програма СЕЕН базується на філософії та методиці, яка протягом 20 років створювалася, апробовувалася й вдосконалювалася міжнародною командою науковців і науковиць Університету Еморі (Атланта, США). Підґрунтям для них стали праці з емоційного інтелекту Деніела Ґоулмана та найкращі світові освітні практики, а натхненням — заклики Далай-лами XIV до миру, порозуміння, співпереживання та усвідомлення того, що для всіх людських істот спільним домом є планета Земля.
Педагогічні працівники розглянули три виміри СЕЕН, які відповідають типам знань і компетенцій, що їх СЕЕН прагне передати учнівству: (1) усвідомленість, (2) співпереживання, (3) залученість. Кожен із цих вимірів розглянули на трьох рівнях: (1) особистісному, (2) соціальному та (3) системному.
Уроки програми СЕЕН містять систему завдань і вправ, спрямованих на формування вмінь і навичок, які надзвичайно потрібні сучасним дітям, але які мало застосовуються в системі освіти, орієнтованій на суму знань: вчителі попрактикували відточування уваги, співпереживання та етичну чутливість, а також стійкісно- та травмоорієнтовані практики. Педагоги поглибили знання про сутність фасилітації, оскільки роль учительки / учителя в програмі СЕЕН часто зводиться до фасилітації (полегшення процесу навчання), а не чіткого інструктажу.
Доповідач ознайомив із статистикою, як СЕЕН впливає на навчальні досягнення, поведінкову адаптацію та емоційне здоров’я і благополуччя.
За підсумками засідання були прийняті відповідні управлінські рішення щодо провадження СЕЕН.
|